Tisková zpráva
Změna JŘ a léto 2007

Úvodem informace je možno konstatovat, že pro společnost zásadní smlouva s Krajským úřadem v Plzni byla pro rok 2007 podepsána a plněna. V rámci základní dopravní obslužnosti bylo v Plzeňském kraji ujeto 11,8 mil. km na celkem 223 linkách s 378 autobusy.
Dále se rozvíjela zvláštní linková doprava tzn. na objednávku podniků a organizací a to s celkem 35 linkami. Mimo tuto smluvní pravidelnou dopravu se společnost zásadním způsobem podílí na náhradní dopravě ČD, což je při stavbě koridoru Plzeň - Stříbro - Cheb velmi náročný úkol. Např. pro zajímavost denně bylo nasazeno až 46 autobusů.
Samozřejmě je zajišťována zájezdová činnost po tuzemsku i zahraničí. K tomu je zapotřebí a společnost vlastní 430 autobusů a zaměstnává 460 řidičů.


Ředitel společnosti p. Miroslav Hucl hovoří k novinářům

Obnova vozidel v roce 2007
Bude nakoupeno celkem 50 vozidel v celkové hodnotě 220 mil. Kč v rozčlenění: 2 autobusy na CNG, 10 nízkopodlažních, 37 linkových IVECO a SOR a to vše s klimatizací, což je již standard pro Plzeňský kraj, 1 kloubový 18 m.
Bylo nakoupeno 6 zájezdových Karosa a Renault.


Nově renovovaný historický autobus Karosa ŠL 11 - Turist

Obchodní aktivity

  • Již zmíněná ZLD např. pro AFL Stříbro, YAZAKI, KEL Montážní technika, DAIKIN, TESCO Rokycanská a Borská pole, NC Olympia Plzeň.
  • Náhradní doprava ČD
  • Objednávková doprava pro TESCO Borská pole (dříve CARREFOUR) od 01. 12. 2006
  • Závodová doprava pro návštěvníky pivovaru Prazdroj od 16. 11. 2006


Rozmanitost vozového parku ČSAD autobusy Plzeň - historické, speciální pro invalidy a nejnovější moderní autobusy Euro 4

Změny jízdních řádů od 10. 6. 2007

  • Optimalizace jízdních řádů dle požadavků obcí a Krajského úřadu Plzeňského kraje s cílem zlepšit návaznosti spojů, návaznosti na železniční dopravu a včasné návozy do zaměstnání a škol
  • Dochází k výraznému rozšíření provozu na lince Kralovice - Plzeň zejména v úseku Plzeň - Kaznějov - Horní Bříza
  • K rozšíření provozu dochází i v dopravním směru Plzeň - Domažlice. Byly zavedeny dva nové spoje s odjezdem z Plzně v 15.35 hodin a z Domažlic v 15.40 hodin. Zavedením nových spojů bychom rádi odlehčili stávajícím plně kapacitně využitým spojům po ukončení ranní směny a školního vyučování
  • Trasa linky Plzeň - Karlovy Vary - Jáchymov doznala výrazné změny. Jednak byl zrušen alternativní směr z Toužimi přes Bochov do Karlových Varů a linka byla zkrácena tak, že cílovou zastávkou všech spojů jsou Karlovy Vary. Na autobusovém terminálu jsou přípojné linky místních dopravců do Ostrova a Jáchymova
  • Na Rokycansku se upravuje provoz spoje z Rokycan přes Radnice do Mlečic, který do místní základní školy naváží děti ze severního Radnicka. Tento spoj přijížděl na zastávku Mlečice, ZŠ pozdě a děti se do školy dostávaly často až po zahájení vyučování
  • Definitivně se ruší bývalá dálková linka Klatovy - Kašperské Hory - České Budějovice. Změnou licence se tato linka mění na linku základní dopravní obslužnosti (ZDO) a obsluhuje území Klatovska, Sušicka, Kašperských Hor a cílovou zastávku na území jihočeského kraje ve Stachách. Tam je zajištěna návaznost na linky místních dopravců
  • Tzv. "Zelené linky na Šumavu" se rozjíždí z Plzně na Kvildu o víkendech již od 16. června, od 2. července je provoz rozšířen na všechny dny v týdnu. Tento autobus opět zajišťuje přepravu jízdních kol na speciálním přívěsu. Další rekreační linky po NP a CHKO Šumava navazují od 2. července t.r. včetně přepravy jízdních kol ze Sušice na Kvildu a dále po horských trasách mezi Železnou Rudou a Kvildou. Jízdní kola se přepravují na upraveném přívěsu jejichž obsluhu zajišťuje steward


Před zánovním autobusem Iveco (dříve Karosa) Crossway pózuje ředitel společnosti p. Miroslav Hucl

Problémy

  • Nedostatek řidičů přetrvává již delší dobu
  • Nové nařízení Rady a EP (ES) č. 561/2006 nově upravuje dobu řízení a dobu odpočinku řidičů. Velkým problémem se jeví zrušení výjimky pro řidiče mezinárodní autobusové dopravy prováděné jinou formou, než linkovou. Jedná o ztrátu možnosti přesunout dobu týdenního odpočinku až na 12 den při dodržení denních dob řízení a odpočinku. Pracovní týden i těchto řidičů je 6 dní

Miroslav Hucl, ředitel společnosti

V Plzni dne 30. 5. 2007

Aktualizováno 31.5.2007 © Zbyněk Hupák
Vytištěno z http://www.csadplzen.cz dne 29.3.2024 v 01:52