Historický exponát |
ŠKODA 706 R
Historie nákladního automobilu Škoda 706 R sahá ještě do předválečné doby, kdy se úspěšně prodával jeho vývojový předchůdce Škoda 706. V době okupace, v tichosti před německou správou, byl připravován inovovaný model, jehož první vozy vyjely v roce 1946 z bran továrny v Praze - Čakovicích. Část agregátů z nákladního auta se také využily při stavbě autobusů Škoda 706 RO. I tehdejší n. p. ČSAD Plzeň vůz 706 R v hojné míře využíval až do přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Vůz si vysloužil přezdívku "Barča" a nebo také Koráb silnic". Automobil, který vlastní Muzeum dopravní techniky ČSAD, byl od původního majitele na Slovensku odkoupen v roce 2008. Velmi náročná renovace skončila v létě 2010 v přeštických dílnách Bonavia. Vůz je plně funkční. Nákladní automobil Škoda 706 R byl poslední, který měl ještě klasickou koncepci s motorem uloženým pod přední kapotou. Motor je čtyřdobý řadový vznětový šestiválec s vrtáním 125 mm a zdvihem 160 mm. Chlazení je vodní s odstředivým čerpadlem, spojka suchá dvoulamelová a převodovka mechanická pětistupňová.
|
Aktualizováno 10.9.2010 | © Zbyněk Hupák |